Oglądalność znanych ostrowieckich stron internetowych

Jak wygląda oglądalność znanych ostrowieckich stron internetowych komercyjnych? Poniżej przedstawiam czytelny wykres, który odpowiada na to pytanie. Największą ilość unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca osiąga http://www.ostrowiecnr1.pl.

Jakie jest źródło tych danych? Dane pochodzą z serwisów speedtest.pl oraz liveret.edu.pl, które na podstawie różnych analiz obliczają średnią ilość unikalnych użytkowników na dzień (speedtest.pl) i na miesiąc (liveret.edu.pl). Stąd łatwo wyliczyć średnią ilość unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca bazując na danych z dwóch ww. stron.

Czy dane te są prawdziwe i wiarygodne? I tak i nie. Raz, że metodologie obliczania ilości unikalnych użytkowników (stosowane nawet przez specjalizujące się w statystyce internetowej firmy) nigdy do końca nie odzwierciedlają stanu faktycznego, a dwa – zarówno speedtest.pl oraz liveret.edu.pl nie mają dostępu do statystyk prowadzonych przez strony internetowe. Ale do http://www.ostrowiecnr1.pl oczywiście mam taki dostęp i widzę, że speedtest.pl oraz liveret.edu.pl zawyżyły nieco ilość unikalnych użytkowników odwiedzających http://www.ostrowiecnr1.pl. Faktyczna ilość unikalnych użytkowników odwiedzających w ciągu miesiąca portal http://www.ostrowiecnr1.pl nie wynosi 89 000 tylko ok. 70 000, co widać w załączonych poniżej statystykach wykonanych przez Google Analytics.

Bezwzględna ilość unikalnych użytkowników na www.ostrowiecnr1.pl od 15 sierpnia 2011 do 14 września 2011

Czy serwisy speedtest.pl oraz liveret.edu.pl zawyżyły statystyki również dla ostrowiecka.pl, ostrowiec-sw.pl oraz ostrowiectv.pl? Być może. Mogły też zaniżyć. Tak czy inaczej nie da się tego sprawdzić, ponieważ – jak dowiedziałem się od kilku reklamodawców – statystyki ww. ostrowieckich stron wykonane przez zewnętrzną firmę nie są upubliczniane.

Tagi: , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: